sreda, 19. maj 2010

Tabu - Optimizacija spletnih strani?

Kaj sploh je optimizacija? Bom poizkusil razložiti po slovensko!

Seveda, enako, kakor izdelava spletnih strani tudi optimizacijo obvladamo vsi (bolj ali manj). Kaj sploh je optimizacija? Nekako jo vsi delimo na dva dela in sicer tistega, ko spletno stran "optimiziramo" in tisti drugo, ko naredimo spletno stran popularno, t.i. "backlink building" oziroma iščemo/povezujemo povezave na našo spletno stran.

Kaj je potrebno za uspešno optimizacijao spletne strani, brez da točno vemo katere so ključne besede ne ve NIHČE! Nihče vam ne more obljubiti, da bo spletno stran izdelal (optimiziral) tako, da bo le ta na 1. strani recimo iskalnika Google. Sploh pa ne za pavšalni znesek (100 ali 200 EUR ali morda celo v ceni izdelava spletne stran). Zakaj?

Poglejmo primer. Izdelovalci spletnih strani vam ob izdelavi brezplačno ali pa z nekim fiksnim doplačilom ponudijo optimizacija, ki vas bo popeljela do rezultatov brez, da vas vprašajo, katere so ključne besede (sam menim, da gre tukaj za zavajanje). V največ primerih večina spletnih razvijalcev tukaj razmišlja o tem, da bo spletno stran pripravil z vsemi zakonitostmi, za katere je bolj ali manj znano (to je tisti prvi del, ki sem ga omenil), da delujejo, kar pa še ni zagotovilo, da bo stran kotirala visoko (se pojavila v iskalnikih na 1. ali 2. strani). Če si v tem primeru izberete besedo vašega podjetja, ki ni ravno popularna (to pomeni, da se na internetu ta beseda ne pojavlja prav pogosto) je to možno. Recimo, da je takšna beseda oziroma besedna zveza "gen energija". V iskalniku google lahko hitro ugotivimo, da ta beseda nekako ustreza pribljižno 70.000 - 80.000 spletnim stranem.


V takšnih primerih bo "takšna" pavšalna optimizacija bolj ali manj dovolj. Kupec spletne strani bo zadovoljen, razvijalec pa tudi. SREČA bo neizmerna!

Kaj pa, če kupec računa na besedo "internet", razvijalec pa ne? V tem primeru, se "borimo" proti 1.999.000.000 spletnih stranem, ki usterezajo tej besedi. Načeloma lahko zmagamo tudi tukaj, vendar se je potrebno zavedati, da pri tako popularnih besedah lastniki oziroma razvijalci spletnih strani naredijo še marsikaj več. Koliko in kaj praviloma ostaja skrivnost, vendar pa vam lahko zagotovim, da za rezultat v tem primeru ni dovolj teden dni trdega dela. Samo na hitro: koliko pa stane teden dni trdega dela? 100 EUR, morda 200 EUR. Ampak, kot sem rekel, en teden ni dovolj, morda se lahko zadeva vlače tudi celo leto.  

Kakšen znesek potem pričakujete?

Seveda pa obstaja alternativa, da vam to nekdo naredi brezplačno. Ni nemogoče, je pa verjetno. Morda je to posameznik ali podjetje, ki se prebija na trg in zbira reference. Morda je nekomu to izziv. Siscer so te trditve malo verjetne za besedo internet, so pa možne.

Torej: Preden "KUPITE" optimizacijo spletne strani zahtevajte garancijo, drugače storitve ne plačajte!

3 komentarji:

  1. Lepo si napisal.

    Za profesionalno optimizacijo je potrebno veliko časa, denarja in potrplenja. Vsekakor je pa najbolj pomembno, kdo ti jo izvaja. Veliko "mojstrov", še sedaj ne ve vseh lastnosti profi optimizacije. Veliko je majhni stvari, ki veliko pomenijo.

    Zadnja trditev, pa drži kot pribita! Najprej razultat, potem denar. V nobenem primeru obratno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ok, na podlagi česa pa ti računaš potreben čas za optimizacijo na ključno besedo, da potrebuješ eno leto? Kako si uporabnik lahko zagotovi nenategovanje podjetja in pobiranje denarja za optimizacijo za katero ponudnik potrebuje "čas"?

    OdgovoriIzbriši
  3. Beseda eno leto je bila uporabljena namesto "zelo dolgo". Kot je bilo navedeno, je "optimizacija" sestavljena iz "optimizacije" spletne strani in pridobivanje t.i. "back linkov". Zbiranje in prodobivanje teh linkov lahko traja dolgo, sploh če jih moraš zbrati nekaj 10.000. Nekateri to ne štejejo kot optimizacija, sam jo štejem kot optimizacija. To je razlog, zakaj lahko včasih zadeva traja dolgo.

    Je pa res, da se lahko danes 10.000 linkov na hitro tudi kupi. Ali se splača ali ne se ta hip ne bi znal opredeliti a opcija je.

    Drugače pa v naši ekipi nikoli ne računamo koliko časa bi porabili, ampak je cena vendno fiksna. Če se cilj doseže, se optimizacija plača, drugače ne. Če se zakalkuliramo je to naš problem....

    Drugače pa ta blog ni namenjen nekemu dokazovanju kdo in kaj ampak moje gledanje na svet interneta, ki je lahko tudi zmotno. To pa bo pokazal čas.

    OdgovoriIzbriši