sreda, 5. maj 2010

Izdelava spletnih strani. "One-man-band" ali podjetje, ki ima več zaposlenih?

Na blogih vedno poteka bitka med tistimi, ki izdelujejo spletne strani v malem številu in tista podjetja, ki izdelujejo splete strani "masovno".

Kdo je boljši; Kdo je pravi za kupca spletnih strani?

Seveda se po blogih vedno bije bitka; en proti drugem. Poglejmo kakšno orožje ima vsaka stran in katere so prednosti in slabosti.

V vsakem primeru ima podjetje, ki ima dolgoletno tradicijo in je na trgu izdelave spletnih strani prisotna lep čas, načeloma tudi več referenc in to je ponavadi argument, ki ga takšna podjetja s pridom uporabljajo, z različnimi slogani, kot so:

Zaupalo nam je že več 100 podjetij, Imamo to in ono in med vrsticam lahko razberemo, da ostali tega nimajo, saj ne morejo zagotoviti vsega, kar lahko takško podjetje. In dodatni slogani, ki govorijo o tem, da reference govorijo o uspešnosti izvajalca izdelave spletnih strani.

Ali je res? Zopet bom rekel: "Da in NE". Da za to, ker so jih najverjetneje naredili sami in NE zato, ker so to podjetja, kjer je možno, da je oseba, ki skrbi za obliko spletnih strani že davno zapustila podjejte. Kje je potem garancija referenc.

Kaj pa mala, "One-man-Band" podjetja? Njihov argument je ponavadi cena. V večina primerih so cenejši, saj si to lahko privoščijo. Razlog za nizko ceno seveda tiči med drugim tudi v administraciji smega podjetja. Vprašanje je, če podjetje, ki ima zaposlene različne kadre (oblikovalce, tekstopisce in programerje), ima polno zaposlenost teh ljudi. Nekateri imajo, nekateri nimajo, v vsakem primeru pa morajo biti ti ljudje plačani in tukaj se lahko pojavijo stroški, ki jih ponavadi nosi kupec. Ponavadi so to podjetja, ki imajo neke poslovne prostore, ki zopet stanejo (nekatera podjetja imajo tudi varianto delo na domu) in še bi lahko naštevali. To je eden izmed razlogov zakaj so "One-man-band" podjetja lahko upravičeno cenejša.

Kaj pa kvaliteta? Kvaliteta je lahko dobra ali pa vprašljiva, kot pri ne "one-man-band" podjetjih. Na svetu obstaja ogromno "inženering" podjetij (največ v gradbeništvu in delih povezanih z industrijo). Ta podjetja v večini primerih nimajo svojih izvajalcev del ampak najemajo druga podjetja za te naloge. Končni izdelek je pa isti v obeh primerih "one-mand-banda" ali pa multi podjetja. Pravzaprav bi lahko rekel, da "one-man-band" nude večjo garancijo glede kaj je naredil in kaj lahko naredi (reference), saj je najverjetneje vse naredil sam.

Torej? Kaj je bolje? Odločite sami.
Svetujem vam, da ne glede na izvajalca spletnih strani vedno zahtevate, naj vam predstavijo svojo idejo, kako bi oni naredili spletno stran. Če boste s spletno stranjo zadovolljni jo kupite, drugače ne. Naj kvaliteta izdelka, ki je namenjen vam govori o kvaliteti, ne reference, kjer ni zagotovila, da bo vaša spletna stran res takšna, kot so reference!

PA ŠE POJASNILO!

Seveda sem tukaj dožan pojasniti svoje ozadnje. Sam sem začel kot "one-man-band" s povezavo z raznimi tekstopisci, oblikovalci in tudi programerji iz razloga ponuditi kakovostno stroitev in pa tudi zaradi preobsežnega dela, ki se mi je pojavljalo. Danes nisem več "one-man-band". Danes smo skupina, ki uspešno združuje izvajalce, ki so sposobni zagotoviti izdelavo spletne strani tako, kot je to potrebno. Seveda tukaj sodijo vse slabe strani podjetij, ki ima vse te kadre, vendar pa smo v teh mesecih ali letih rasti poizkušali ohraniti vse dobre lastnosti "one-mand-bandov" in večjih podjetij. Na koncu koncev obstajamo 2 leti (kot samostojni izvajalci/izvajalec, izkušnje so daljše, saj smo na tgu vsi aktivni že 5 ali več let) in smo v tem času izdelali več kot 150 spletih strani. Del reference lahko preverite tudi sami!.

4 komentarji:

  1. In kdo zagotavlja tehnično pomoč v primeru nujne spremembe ali kakšnih tehničnih težav, ko je one-man-band na bolniškem ali dopustu...?

    Ps. nekatere od vaših referenc ne delajo, oz. se slika odpre namesto povezave.

    OdgovoriIzbriši
  2. Seveda pri "One-Man-Band" podjetjih oziroma posameznikih vedno obstaja riziko (to je tudi navedeno) zanesljivosti, vzdrževanja v primeru odsotnosti in podobno. Tukaj so ponavadi "One-man-band" podjetja na slabšem, vendar se z iznajdljivostjo da.

    Kot "bivši" one-man-band sem zadevo elegantno rešil tako, da na bolniške nisem "hodil", na dopustu pa sem bil vedno 100% dosegljiv, z internet dostopom (to je pač cena, če želiš nekoč uspeti). Po drugi strani pa sem vsem, ki so spletno stran naročili pri meni podal vse možne podatke, tako, da bi lahko v primeru nezadovoljstva v nekaj minutah prešel na konkurenčno podjetje in s tem naročnik ne bi časovno izgubil nič. Skratka popolnoma transparentno v primerjavi z raznimi podjetji, ki skrivajo določene stvari.

    Danes sem/smo po eni strani zadovoljni, ker nismo več "one-man-band", razočarani pa, ker smo s tem izgubili določene prednosti, ki sem jih kot "one-man-band" imel. Trudimo pa se (kot ekipa), da večino prednosti "One-man-bandov" ohranjamo tudi zdaj v Ekipi 5ka.

    Sicer pa blog ni postavljen z namenom prepičevanja obiskovalcev, da smo mi prava izbira ampak podajanje znanja obiskovalcem, ki o spletnih straneh ne vejo veliko in bi jim s našimi/svojimi kratkimi članki poizkušal pojasniti, kaj in kje morajo biti pozorni in kaj naj sploh kupijo.

    -------------------------------------------
    Pri referencah je tako, da smo pri določenih projektih sodelovali s takrat raznimi drugimi "One-man-bandi" in smo pri projektu izdelali zgolj grafično podobo, zato tudi ne obstaja povezava na spletno stran, saj je lahko danes spletna stran drugačna, kot smo si jo zamislili mi (lahko je boljša ali slabša). Pri določenih projektih smo izdelali samo programski del, pri določenih projektih pa se v skladu z dogovorm referenčna dela ne objavljajo kot naša ampak kot posrednikova - stvar dogovora in politike poslovanja.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hm, tudi sam sem t.i. "One-man-band" in lahko rečem, da je v tem postu kar nekaj renice.

    OdgovoriIzbriši
  4. Morda naj dodam še to, da imajo vsa podjetja pri nas odzivni čas ponavadi daljši kot "one-man-band" podjetja, kar je logično, saj se "one-man-band" podjetja borijo in so pripravljeni na kupce narediti mnogo več, kot ostala podjetja. No, to je ena izmed lastnosti, ki jo ohranjamo tudi sedaj, ko smo ekipa in ne "One-man-band". No, za ta komentar pa me bodo sodelavsi sigurno nagradili s hladnim tušem.

    OdgovoriIzbriši