petek, 11. junij 2010

Kako pisati besedila za spletno stran?

Namig dva za tiste, ki vztrajate, da si besedila za spletno stran napišete sami!

Tukaj ne želim govoriti o marketinškem pisanju besedil, temveč o pisanju, ki je usmerjeno predvsem v boljše rangiranje naše/vaše spletne stranipri iskalnikih, kot so najdi.si, google.si in bing.si.


Nešteto je primerov, ko si kupec spletne strani želi napisati besedilo za spletno stran sam, večkrat tudi popolnoma brez navodil ali posvetovanja z podjetjem, ki izdeluje spletne strani. Če naprimer izberemo en stavek: "Pri nas izdelujemo izdelke iz nerjavečega jekla.", je nam vsem jasno, da je to podjetje, ki se ukvarja z izdelavo kovinskih izdelkov, vendar pa iskalniki ne bodo ramišljali kot mi, ljudje, temveč samo analizirajo tisto, kar "preberejo". Če imamo na naši/vaši spletni strani samo omenjeni stavek, nas bodo iskalniki našli najverjetneje pod besedno zvezo "nerjavečega jekla" ali morda celo tudi "nerjaveče jeklo". Seveda je tukaj še kar nekaj dejavnikov, da se bo iskalnik odločil, da nas pod neko besedno zvezo prikaže (najde), ampak to je predvsem tema za optimizacijo spletnih strani - če je besedilo zgrešeno, je verjetnost, da nas iskalnik najde majhna.


Če se vrnemo na naš stavek, bi se morda bolje glasil (iz tehničnega vidika, ne slovničnega ali marketinškega): "Pri nas izdelujemo kovinske izdelke (nerjaveče jeklo)" ali "Pri nas izdelujemo kovinske izdelke iz nerjavečega jekla" in podobno. Bistvo vsega je, da v besedilo zajamemo besede, za katere mislimo, da so pomembne pri iskanju. Dodatni minus, ki ga imamo v slovenskem jeziku so skloni, števila.... (kovinske, kovinskih, kovinskega..... itd)


Seveda ni nič narobe, če se beseda ali besedna zveza ponovi večkrat, vendar se zavedajete, da v tem primeru ni dobro pretiravati, saj lahko prepogosta pojavnost besede vpliva bolj negativno kot pozitivno!


Torej: Ali potrebujete tekstopisca sami ali ne. Najverjetneje da, lahko pa poizkusite sami. Upoštevajte namig iz tega prispevka, da boste dosegli boljši rezultat pri iskalnikih, kar se pa marketinškega in slovničnega dela tiče pa kdaj drugič.

2 komentarja:

  1. To so namigi za optimizacijo spletnih strani?

    OdgovoriIzbriši
  2. Če gledate iz profesionalnega vidika ne, drugače da. Gre se samo za to, da "Kupci" spletnih strani poznajo vsaj tiste dele optimizacije, na katero lahko vplivajo. Saj je jasno, če pišemo o slabem vremenu, naj iskalnik ne bo našel pod dobro vreme.

    OdgovoriIzbriši