sobota, 24. julij 2010

Preden kupite, preverite!

Ali povedano drugače: Kako preveriti ali "izdelovalci" spletnih stranivedo kaj počnejo 2?

Kot je bilo še neštetokrat povedano, je nakup izdelave spletnih strani enako kot kupovanje recimo avtomobila. Preden se odločite za nakup, ste le tega verjetno videli na cesti v reklami ali pa ga ima vaš prijatelj. Torej, odločili ste se zato, ker ste ga videli in pa morda tudi na priporočilo prijatelja.

Enako je pri spletni strani, vendar pa lepa spletna stran konkurenčnega podjetja ni pogoj, da bo tudi vaša dobra. Preden potrdite nakup oziroma izdate naročilo zahtevajte, da vam izdelovalci spletnih strani projekt (spletno strran) predstavijo tako, da bo vse jasno!

Naj vam pripravijo idejno grafično zasnovo. Torej neko sliko vaše bodoče spletne strani. Ne kupujte spletne strani tako, da niti ne boste vedeli, kako bo izgledala!

Če vam podjetje oziroma izdelovalec spletnih strani to lahko zagotovi, skoraj nimate kaj izgubiti. Seveda bo na to izjavo letelo veliko negativnih pripomb, saj lepa spletna stran ne prinese rezultata oziroma ni nujno, da ga prinese. Kot je že bilo velikokrat govora, je dober rezultat spletne strani sestavljen iz nekako dveh delov; spletna stran mora biti "lepa" in iskalniki jo morajo najti.

Na kaj pa morate biti pozorni pri izbiri optimizacije oziroma podjetja ali posameznika, ki vam bo spletno stran optimiziral pa drugič.

5 komentarjev:

  1. Se strinjam z avtorjem bloga! Obvezno je treba preveriti izdelovalce, ker večina jih tudi na svojih straneh predstavlja lažne reference, takoimenovane prazne templejte!

    OdgovoriIzbriši
  2. Moje mišljenje in izkušnje glede referenc so take, da reference niso nujno, da so reference?! Lahko se zgodi, da tisti, ki je naredil neko spletno stran ne deluje več v tistem podjetju, ki se z neko referenco hvali, lahko se zgodi, da neko speltno stran oblikuje podjetje A, podjetje B pa zadevo "spravi" v internetni jezik. Kje je potem garancija, da naročnikova spletna stran tako dobra kot referenca številka 120?

    Iz mojih izkušenj bi lahko rekel tako, da smo nekajkrat izdelali spletno stran za naročnika, ki je morda kasneje ni hotel ali pa je projekt ustavil nekje vmes. Seveda takšna izdelava ali delno izdelana spleta stran predstavlja neko referenco, saj jo je nekdo naredil. Slikar tudi pokaže svojo sliko, pa če tudi je ne proda ali pa če jo nariše zato, ker je dobil nek navdih. Vse to je referenca nekega posameznika.
    Sam lahko rečem to, da imam osebno za sabo vsaj 300 idejnih zasnov spletnih strani, ki niso nikoli ugledale luč sveta - pač tako je.

    Res pa je, da zasledimo podjetja, ki objavljajo template reference. To pomeni, da imajo narejenih ali kupljenih več grafičnih predlog (izgledov) s katerimi se "hvalijo". Tudi če neko podjetje kupi t.i. "template" in zadevo dokonča, je to referenca, ki je kakršna je.

    Če povzamemo; Če bi kupci izbirali samo na podlagi referenc (izdelava spletnih strani od začetka pa do računa), novih podjetij, ki izdelujejo spletne strani ne bi bilo, kar bi sigurno "pasalo" sedanjim izdelovalcem spletnih strani, ki se ponavadi ponašao bolj ali manj z že narejenimi spletnimi stranmi. Iz vsega tega mi je všeč to, da moj blog berejo tudi konkurenčna podjetja, saj če konkurenčnih podjetij ne bi bilo, bi bila izdelava osnovne spletne strani še danes 5000 EUR.

    OdgovoriIzbriši
  3. Aha, pa še to. Kaj pravzaprav je t.i. prazni template? Kaj so to lažne reference?

    OdgovoriIzbriši
  4. Zato je smiselno, da je poleg vsake reference navedeno točno katera dela je podjetje opravilo (načrtovanje, oblikovanje, izvedba, seo,...).

    Da pa bo vse jasno od podjetja zahtevajte natančno ponudbo oz. specifikacijo, kjer je vse natančno zapisano kaj in kako bo narejeno. Le tako se lahko izdelovalca drži za besedo in tudi on vas.

    S čimer pa se ne strinjam je "ne kupujte spletne strani tako, da niti ne boste vedeli, kako bo izgledala", ker je to nemogoče storiti če stranka naroči oblikovanje po meri. To je tako kot, da bi zahtevali, da vidite predhodno obleko od krojača, ki jo vam bo izdelal po vaši meri in željah. Je pa zato smiselno v sklopu načrtovanja določiti tudi smernice oblikovanja in si predhodno dobro oglejte reference podjetja, kjer je opravilo tudi oblikovanje.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne, ni smiselno, da se pod referenco podpiše podjetje, saj spletne strani ustvarjajo ljudje in ne podjetje. Prav je, da se pod spletno stran podpiše avtor, vendar žal to tudi mi ne počnemo - v bodoče bomo.

    Kako lahko podjetje zagotovi nek stil ali kvaliteto, če je oseba, ki je razvijala spletne strani za to podjetje že zdavnaj zapustila?

    Iz tega sem tudi mnenja, da reference podjetja niso zagotovilo, da bo spletna stran narejena dobro. Ednia referenca je, da pripraviš idejno zasnovo, da kupec točno ve kaj kupuje - tako je vse jasno (glede izgleda).

    Edino merilo je to, da preden kupec 100% potrdi naročilo, mu izvajalec pripravi idejno zasnovo spletne strani, ki se seveda ponavadi vsaj podoločenih detailih razlikuje od tiste, ki jo dejansko naredi. Res pa je tule vse skupaj malo rizično, saj se lahko zgodi, da spletne strani potem ne bo kupil, saj ni nujno, da mu bo zasnova všeč.

    Komu pripraviti izdejno zasnovo v naprej komu ne pa je odločitev vodstva podjetja. Lahko izgubimo, lahko zmagamo. Za ekipo 5ka lahko to potrdim. Včasih izgbimo, ker nismo zadovoljili pričakovanj kupca včasih pa kupci dobesedno "znorijo" od navdušenosti.

    Vendar kaj je bolje, da izgubiš pri idejni zasnovi, ki lahko nastane v 5-ih minutah ali 1 uri ali po končanjukompletne strani, za katero potrebujemo bistveno več časa?

    OdgovoriIzbriši